JEDNYM ZDANIEM

We wpisie omówiono wzorzec służący do modelowania rół użytkowników dla sytuacji, gdy użytkownik może pełnić wiele ról w systemie i może je zmienić.

Informacje ogólne

Cel

Umożliwienie jawnego wskazania możliwych do pełnienia w systemie ról przez użytkownika, w sytuacji, w której użytkownik może pełnić wiele z nich i użytkownikowi można zmieniać role po początkowej konfiguracji.

 

Motywacja

Powszechność występowania problemu oraz możliwość zastosowania wielu rozwiązań skłania do opracowania wzorca.

Zastosowanie

Wzorzec ma zastosowanie przy modelowaniu statycznej struktury systemu w obszarze definiowania ról użytkowników w systemie.

Zaloguj się aby zobaczyć dalszą część wpisu.

Terminologia BPMN 2.0

Terminologia BPMN 2.0 zawiera autorskie tłumaczenie angielskich terminów z zakresu BPMN 2.0 na język polski. Celem dokumentu jest ujednoliceniu pojęć, pojawiających się coraz częściej w dokumentach analitycznych.

Plakat DMN – Modele decyzyjne

Plakat DMN (ang. Decision Model and Notation) Modele decyzyjne przedstawia konstrukcje, służące do opisu poziomów modelu decyzyjnego: poziomu wymagań decyzyjnych DRL (ang. Decision Requirements Level) oraz poziomu logiki decyzyjnej DLL (ang. Decision Logic Level). Na poziomie DRL specyfikowany jest graf DRG, przedstawiający strukturę obszarów podejmowania decyzji, zaś na poziomie DLL definiowane są wyrażenia w postaci tabel decyzyjnych (ang. Decision Table), wyrażeń tekstowych (ang. Literal expression) oraz wywołań (ang. Invokation).

Plakat języka FEEL standardu OMG DMN

Język FEEL (ang. Friendly Enough Expression Language) jest uproszczonym językiem dedykowanym opisom wyrażeń, reprezentujących logikę decyzyjną modelu decyzyjnego, opracowanego zgodnie ze standardem OMG DMN (ang. Decision Model and Notation).