Szacowanie złożoności oprogramowania

Cel szkolenia

Szkolenie ma na celu zdobycie przez uczestników zarówno wiedzy teoretycznej z zakresu szacowania złożoności, jak i umiejętności praktycznych w zakresie szacowania metodą punktów funkcyjnych w standardzie IFPUG.

Efekty szkolenia

Udział w szkoleniu zapewnia zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie zrozumienia miejsca szacowania złożoności w procesie produkcji oprogramowania; poznania powiązania pomiędzy procesem analizy a procesem szacowania; określenia praktycznych korzyści z szacowania złożoności oprogramowania; wykorzystania szacowania w planowaniu prac projektowych; szacowania oprogramowania metodą punktów funkcyjnych w standardzie IFPUG oraz efektywnego połączenia analizy wymagań w standardzie UML z szacowaniem w standardzie IFPUG, z wykorzystaniem narzędzi CASE.

Forma zajęć

Zajęcia będą składały się z części wykładowej (50% czasu) oraz ćwiczeniowej (50% czasu). Ostateczne proporcje mogą się różnić od zakładanych, w zależności od specyfiki grupy oraz celów szkoleniowych stawianych zajęciom przez organizację zamawiającą.

?

Wymagana wiedza

Podstawy UML

}

Czas trwania

3 dni

?

Cena

 2 850 zł

Ulotka szkoleniowa

? Do pobrania

Formularz zgłoszeniowy

? Do pobrania

Terminologia BPMN 2.0

Terminologia BPMN 2.0 zawiera autorskie tłumaczenie angielskich terminów z zakresu BPMN 2.0 na język polski. Celem dokumentu jest ujednoliceniu pojęć, pojawiających się coraz częściej w dokumentach analitycznych.

Plakat DMN – Modele decyzyjne

Plakat DMN (ang. Decision Model and Notation) Modele decyzyjne przedstawia konstrukcje, służące do opisu poziomów modelu decyzyjnego: poziomu wymagań decyzyjnych DRL (ang. Decision Requirements Level) oraz poziomu logiki decyzyjnej DLL (ang. Decision Logic Level). Na poziomie DRL specyfikowany jest graf DRG, przedstawiający strukturę obszarów podejmowania decyzji, zaś na poziomie DLL definiowane są wyrażenia w postaci tabel decyzyjnych (ang. Decision Table), wyrażeń tekstowych (ang. Literal expression) oraz wywołań (ang. Invokation).

Plakat języka FEEL standardu OMG DMN

Język FEEL (ang. Friendly Enough Expression Language) jest uproszczonym językiem dedykowanym opisom wyrażeń, reprezentujących logikę decyzyjną modelu decyzyjnego, opracowanego zgodnie ze standardem OMG DMN (ang. Decision Model and Notation).

Plakat BPMN 2.0

Plakat BPMN 2.0 zawiera opis konstrukcji standardu BPMN 2.0, tj. bramy (ang. Gateways), czynności (ang. Activity), w tym zadania (ang. Tasks) i podprocesy (ang. Sub-Process), przepływy komunikatów (ang. Message Flows) oraz baseny (ang. Pools).