NARZĘDZIA
Miejsce z podpowiedziami analitycznymi.
TECHNIKI ANALIZY
Najnowsze wpisy z obszaru analizy strategicznej, biznesowej oraz systemowej.
Powiązanie Modelu Informacyjnego Systemu z Modelem pojęć
We wpisie zaprezentowano sposób łączenia elementów modeli informacyjnych systemów informatycznych z elementami korporacyjnego modelu pojęć.Informacje ogólneCel W dużych organizacjach o złożonej strukturze rozwiązan IT wspierającej procesy biznesowe organizacji,...
Wzorzec (post-conditioned actor action)
We wpisie omówiono konwencję modelowania sytuacji, w której próba wykonania przez aktora określonej akcji moż się nie powieść z uwagi na niespełnienie wszystkich warunków końcowych (na przykład, niepoprawnie podany NIP i PESEL w trakcie wypełniania...
Konwencja (service invocation)
We wpisie omówiono konwencję wywołania usługi. Konwencja będzie przydatna zarówno do opisu usług pozwalających na integrację aplikacji jak i aplikacji opartych o architekturę mikrousługową.Informacje ogólneCel Stworzenie jednolitego sposobu odwoływania się do usług....
Konwencja (service)
We wpisie omówiono konwencję pozwalającą stworzyć analityczny opis usługi. Konwencja będzie przydatna zarówno do opisu usług pozwalających na integrację aplikacji jak i aplikacji opartych o architekturę mikrousługową. Informacje ogólneCel Stworzenie spójnego modelu...
FACYLITACJA
Najnowsze wpisy z obszaru facylitacji.
Brainwriting
Wpis omawia jedną z technik warsztatowych służącą do generowania idei i pomysłów - Brainwriting.Brainwriting jest jednym z wariantów popularnego brainstormingu - techniką, która w relatywnie krótkim czasie pozwala na wygenerowanie znacznej liczby pomysłów lub...
Effort Benefit Diagram
Wpis omawia jedną z bardziej popularnych technik warsztatowych oceny atrakcyjności pomysłu - Effort Benefit Analysis.Effort Benefit Diagram jest prostą techniką warsztatową pozwalającą ocenić zasadność realizacji określonego działania. Ocena dokonywana jest w dwóch...
Scenariusz: Warsztatowe rozwiązanie problemu
Wpis prezentuje przykładowy scenariusz przeprowadzenia procesu grupowego, mającego na celu rozwiązanie określonego problemu. Konieczność rozwiązania problemów występujących w organizacji jest jedną z częstszych przyczyń organizowania spotkań czy warsztatów. W ramach...
Force Field Analysis
Wpis omawia jedną z najbardziej popularnych technik podejmowania decyzji odnośnie planowanej do wdrożenia zmiany - Force Field Analysis.Technika Force Field Analysis jest szeroko stosowanym modelem zarządzania zmianą; działa jako narzędzie diagnostyczne i decyzyjne...
Analiza Przyczyn Źródłowych – 5 Why
Wpis omawia jedną z najbardziej popularnych technik wyszukiwania przyczyn źródłowych określonego problemu - 5Why.Technika 5 Why pomaga określić przyczynę problemu lub defektu, zadając kilkukrotnie pytanie „dlaczego?”. Każde pytanie prowadzi do odpowiedzi oraz...
Analiza przyczyn źródłowych – Ishikawa Diagram
Wpis omawia jedną z najbardziej popularnych technik wyszukiwania przyczyn źródłowych określonego problemu.Diagram Ishikawy jest techniką wyszukiwania źródłowych przyczyn problemu, która podpowiada kategorie, od jakich można rozpocząć analizę. Po zidentyfikowaniu...