Maszyny stanów modelu informacyjnego systemu

We wpisie opisano podstawowe konstrukcje języka UML wykorzystywane do tworzenia maszyn stanów w ramach modelu informacyjnego systemu.Informacje ogólneTechnika tworzenia maszyn stanów na etapie analizy systemowej jest rekomendowana w metodyce OMNIS w sytuacjach, gdy...

Podstawowe konstrukcje Modelu Informacyjnego Systemu

We wpisie opisano podstawowe konstrukcje języka UML wykorzystywane do tworzenia modelu informacyjnego systemu.Informacje ogólneNiniejszy wpis zawiera najbardziej użyteczne dla etapu analizy systemowej konstrukcje języka UML w zakresie diagramu klas. Wybór konstrukcji...

Techniki pracy z grupą

Opis metod i technik pracy z grupą wraz ze wskazaniem okoliczności, w których warto je wykorzystać.

Ocena spotkania

Wpis poświęcony metodzie ewaluacji spotkania, aby na podstawie opinii uczestników móc podejmować działania zwiększające efektywność warsztatu.

Notatka ze spotkania

Wpis dotyczy tworzenia podsumowania spotkania na podstawie struktury dokumentu, który może zostać pobrany przez zalogowanego użytkownika.

Kontrakt spotkania

Kontrakt spotkania to dokument mający aktywizować grupę i pomagający zachować ład i porządek na spotkaniu.

Przygotowanie do spotkania

Wpis dotyczy metody planowania przebiegu spotkania na podstawie struktury dokumentu, który może zostać pobrany przez zalogowanego użytkownika.

Zaproszenie na spotkanie

Wpis dotyczy metody efektywnego zaproszenia na spotkania na podstawie struktury dokumentu, który może zostać pobrany przez zalogowanego użytkownika.

Terminologia BPMN 2.0

Terminologia BPMN 2.0 zawiera autorskie tłumaczenie angielskich terminów z zakresu BPMN 2.0 na język polski. Celem dokumentu jest ujednoliceniu pojęć, pojawiających się coraz częściej w dokumentach analitycznych.

Plakat DMN – Modele decyzyjne

Plakat DMN (ang. Decision Model and Notation) Modele decyzyjne przedstawia konstrukcje, służące do opisu poziomów modelu decyzyjnego: poziomu wymagań decyzyjnych DRL (ang. Decision Requirements Level) oraz poziomu logiki decyzyjnej DLL (ang. Decision Logic Level). Na poziomie DRL specyfikowany jest graf DRG, przedstawiający strukturę obszarów podejmowania decyzji, zaś na poziomie DLL definiowane są wyrażenia w postaci tabel decyzyjnych (ang. Decision Table), wyrażeń tekstowych (ang. Literal expression) oraz wywołań (ang. Invokation).

Terminologia BPMN 2.0

Terminologia BPMN 2.0 zawiera autorskie tłumaczenie angielskich terminów z zakresu BPMN 2.0 na język polski. Celem dokumentu jest ujednoliceniu pojęć, pojawiających się coraz częściej w dokumentach analitycznych.

Plakat DMN – Modele decyzyjne

Plakat DMN (ang. Decision Model and Notation) Modele decyzyjne przedstawia konstrukcje, służące do opisu poziomów modelu decyzyjnego: poziomu wymagań decyzyjnych DRL (ang. Decision Requirements Level) oraz poziomu logiki decyzyjnej DLL (ang. Decision Logic Level). Na poziomie DRL specyfikowany jest graf DRG, przedstawiający strukturę obszarów podejmowania decyzji, zaś na poziomie DLL definiowane są wyrażenia w postaci tabel decyzyjnych (ang. Decision Table), wyrażeń tekstowych (ang. Literal expression) oraz wywołań (ang. Invokation).