DMN FEEL Poster

Plakat DMN Definiowanie wyrażeń DMN w języku FEEL

Język FEEL (Friendly Enough Expression Language) jest uproszczonym językiem dedykowanym opisom wyrażeń, reprezentujących logikę decyzyjną modeli decyzyjnych standardu OMG DMN (Decision Model and Notation).

Podstawowe cechy języka FEEL:

  • wbudowane typy danych,
  • nazwy kwalifikowane,
  • operatory porównania, logiczne, arytmetyczne,
  • zaawansowane funkcje bazujące na kolekcjach (ang. Collection) i tekstach (ang. String),
  • instrukcje warunkowe,
  • filtrowanie kolekcji.

DMN FEEL Poster przedstawia opis typów danych, podstawowych instrukcji, operatorów oraz zaawansowanych funkcji języka FEEL.

 

Do pobrania

Plik Opis Data dodania Wielkość pliku Pobrania
pdf DMN FEEL Poster Definiowanie wyrażeń DMN w języku FEEL
1 marca 2016 12:40 342 KB 1975

Terminologia BPMN 2.0

Terminologia BPMN 2.0 zawiera autorskie tłumaczenie angielskich terminów z zakresu BPMN 2.0 na język polski. Celem dokumentu jest ujednoliceniu pojęć, pojawiających się coraz częściej w dokumentach analitycznych.

Plakat DMN – Modele decyzyjne

Plakat DMN (ang. Decision Model and Notation) Modele decyzyjne przedstawia konstrukcje, służące do opisu poziomów modelu decyzyjnego: poziomu wymagań decyzyjnych DRL (ang. Decision Requirements Level) oraz poziomu logiki decyzyjnej DLL (ang. Decision Logic Level). Na poziomie DRL specyfikowany jest graf DRG, przedstawiający strukturę obszarów podejmowania decyzji, zaś na poziomie DLL definiowane są wyrażenia w postaci tabel decyzyjnych (ang. Decision Table), wyrażeń tekstowych (ang. Literal expression) oraz wywołań (ang. Invokation).