JEDNYM ZDANIEM

Wpis prezentuje przykładowy scenariusz przeprowadzenia procesu grupowego, mającego na celu rozwiązanie określonego problemu. 

Konieczność rozwiązania problemów występujących w organizacji jest jedną z częstszych przyczyń organizowania spotkań czy warsztatów. W ramach niniejszego scenariusza zostanie zaprezentowany spójny ciąg działań, angażujący różne techniki facylitacyjne, które pozwolą zrozumieć problem oraz ostatecznie dojść do rozwiązań wraz z ocena ich atrakcyjności oraz oceny kontekstu wdrażania.

Należy mieć na uwadze, iż jest to jeden z możliwych scenaroiuszy, który ma szanse sprawdzić się w sporym procencie przypadków. Każdoroazowo jednak należy przeanalizować jego przydatność do danego kontekstu i ewentualnie zmodyfikować stosowane techniki.

Zaloguj się aby zobaczyć dalszą część wpisu.

Terminologia BPMN 2.0

Terminologia BPMN 2.0 zawiera autorskie tłumaczenie angielskich terminów z zakresu BPMN 2.0 na język polski. Celem dokumentu jest ujednoliceniu pojęć, pojawiających się coraz częściej w dokumentach analitycznych.

Plakat DMN – Modele decyzyjne

Plakat DMN (ang. Decision Model and Notation) Modele decyzyjne przedstawia konstrukcje, służące do opisu poziomów modelu decyzyjnego: poziomu wymagań decyzyjnych DRL (ang. Decision Requirements Level) oraz poziomu logiki decyzyjnej DLL (ang. Decision Logic Level). Na poziomie DRL specyfikowany jest graf DRG, przedstawiający strukturę obszarów podejmowania decyzji, zaś na poziomie DLL definiowane są wyrażenia w postaci tabel decyzyjnych (ang. Decision Table), wyrażeń tekstowych (ang. Literal expression) oraz wywołań (ang. Invokation).

Plakat języka FEEL standardu OMG DMN

Język FEEL (ang. Friendly Enough Expression Language) jest uproszczonym językiem dedykowanym opisom wyrażeń, reprezentujących logikę decyzyjną modelu decyzyjnego, opracowanego zgodnie ze standardem OMG DMN (ang. Decision Model and Notation).